Terug naar Programma
Driving Dutch Design Exhibition '18
Hannie Verhoeven

Driving Dutch Design | The Driver | Exhibition

Hele week bij Klokgebouw | Hall 2 | Strijp-S

In katalysator programma Driving Dutch Design (DDD) helpen ABN AMRO, Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Dutch Design Foundation (DDF) gedreven ontwerpers de volgende stap te maken in hun creatief ondernemerschap.

Ontwerpers zijn eigenzinnige mensen en werken vanuit passie. Een groot idee. En om dat idee uit te kunnen voeren, worden ze ondernemer. Ondernemerschap zit echter vaak niet in het bloed van de ontwerper; bedrijven worden opgericht ten behoeve van het ontwerp en zelden ten gunste van de ontwerper. Via DDD maken ABN AMRO, BNO en DDF van deze ontwerpers ook ondernemers.

Aan het einde van elk jaar selecteren Marsha Simon (BNO) en Katja Lucas (DDF) twintig studio’s voor een intensief professionaliseringstraject. Tien maanden lang volgen de geselecteerde ontwerpers gezamenlijke masterclasses op het gebied van profilering, financiering, bedrijfsvoering, presentatie en communicatie. Daarnaast ontwikkelen zij zich persoonlijk met een ABN AMRO coach.

In april wordt ‘Bureau DDD’ door de Drivers opgericht. In dit tijdelijke bedrijf werken zij toe naar DDW waar ze hun bedrijven presenteren. Dit doen zij in een gezamenlijke expositie, tijdens het ‘Drivers Pitch Event’ en in een publicatie.

Door het gezamenlijke netwerk en kennis van de initiatiefnemers kunnen ontwerpers aan het zakelijke instinct werken om hun bedrijf duurzaam en succesvol verder te ontwikkelen.


Zoals te zien in
Partners

ABN AMRO, BNO & DDF

ABN AMRO heeft een duidelijke en gedurfde doelstelling: banking for better, for generations to come.

Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) verbindt, vertegenwoordigt en versterkt ontwerpers in Nederland.

Dutch Design Foundation (DDF) biedt designers kansen, steun, publiciteit en een platform.