Terug naar Programma
Styling & concept: Ceciel Berden

ACADEMIE ARTEMIS GRADUATES 2019

THE FUTURE IS OUR CREATION.

Hele week bij Design Perron | Station

Tijdens de DDW 2019 geven Artemis alumni visueel inzicht
in de meest belangrijke ontwikkelingen in de maatschappij en hoe dit zich vertaald naar innovatieve en toepasbare oplossingen op product-, ruimte en communicatieniveau.

De expositie van lichting 2018 laat zien wat relevant is voor
de toekomst van food, interieur, mode, media, retail en de maatschappij in zijn geheel. Stap in de beleving van deze trendanalisten en verwacht inspirerende conceptboeken, audiovisuele-, textiel- en materiaal uitwerkingen en fotografie.

The future is our creation.
@academieartemis
#academieartemis

Ceciel Berden

SCHEMER
Schemer is een textielcollectie, gebaseerd op de schilderijen van Vincent van Gogh, die gebruikt kan worden als raambekleding of ruimteverdeler. Ze komt tot leven door lichtinval. Het textiel bestaat uit meerdere kleurlagen, net als een schilderij. Naar gelang de tijd verstrijkt en het licht gaat spelen met de kleuren, worden de verschillende kleurlagen een voor een zichtbaar.

Danielle van Geer

Merken zijn de nieuwe kerken
Wat geeft ons nog houvast, in dit tijdperk van gebrekkige saamhorigheid waarin religies zwakker worden en merken machtiger?Onderzoek laat zien dat niet-religieuze mensen een grotere voorkeur hebben voor sterke merknamen. Merken nemen de rol van religies over. Merken zijn de nieuwe kerken.

Daphne Bijl

Ve(z)elzijdig
Ve(z)elzijdig richt zich op het regenereren van traditionele landbouwpraktijken in Nederland. Hiervoor is samengewerkt met lokale boeren, er is een onderzoek gestart naar het opwaarderen van hun afvalstromen door hier nieuwe toepassingen voor te creëren. Nu kan er een verdienmodel worden ontwikkeld waarbij minder restafval ontstaat én meer wordt verdiend.

Emmy van Heugten

Mooi kut
Ruim 4 op de 10 mensen in Nederland krijgt ooit in zijn leven te maken met een psychische aandoening. We zijn zo gefocust op positiviteit, geluk en een betere ‘zelf’ dat we het deel dat onlosmakelijk met leven is verbonden, zoals verdriet en tegenslag, niet (genoeg) laten zien en er steeds minder goed mee om kunnen gaan. In samenwerking met de GGZ laat de campagne Mooi Kut op een humoristische en kleurrijke manier zien dat deze gevoelens normaal zijn, met als doel herkenning en openheid.

Hugo Loomeyer

Voor de hand
Het is tijd dat de hand weer gebruikt wordt waarvoor hij bedoeld is... een aanraking of een gebaar. Kortom, écht contact maken.
Het concept ‘Voor de hand’ is een 99% offline handbeweging voor studenten. Het is een handvest vóór de hand met als doel meer handgemeenschap. Het is een campagne van SIRE i.s.m. het onderwijs, bedrijfsleven en de overheid.

Julia Lokker

Breek uit je bubbel
Het concept ‘Breek uit je bubbel’ laat op een humoristische manier de schaduwkanten van Instagram zien. Het is een campagne voor Ben met onder andere een festivalinstallatie op Lowlands. Hier kan je op een sportieve manier dealen met jouw Insta-kwalen. Er is een EHBO-kit met zes producten, bijpassende folders vol verrassende behandelmethodes, een campagneposter, uitingen voor op social media en een website. Laat je behandelen voor het te laat is.

Lotte Wierenga

Collectors item – een verzameling van verzamelaars
‘2019 is het jaar van ontspullen’. Als groot liefhebber van verzamelen, sprak deze uitspraak Lotte Wierenga alles behalve aan. Generaties als Gen Z en de Millenials denken dat een leeg en opgeruimd huis, gelijk staat aan persoonlijk geluk. Uit angst dat verzamelen een uitgestorven kunst zal worden, is Lotte voor haar afstudeerproject op zoek gegaan naar verzamelaars. In een jaarlijkse magazine voor markplaats krijgen zij een podium. Allemaal met hun eigen verhaal.

Academie Artemis

Academie Artemis is een erkende HBO opleiding voor allround styling en design gericht op interieurontwerp-, mode-, media-, food- en retailstyling.

De academie biedt een vierjarige voltijdopleiding Bachelor Allround Styling en een tweejarige deeltijdopleiding. Daarnaast verschillende modules zoals Retail Styling, Visuele Communicatie en Trendwatching.