Ga naar Updates

Renault officieel partner van Dutch Design Week

Dutch Design Week (DDW) en Renault slaan de handen ineen en realiseren 45 nieuwe, volledig elektrische Design Rides voor de zeventiende editie van DDW die in Eindhoven zal plaatsvinden van 20 - 28 oktober 2018. 

Dutch Design Week

Het grootste designevenement van Noord-Europa presenteert van 20 – 28 oktober werk en concepten van ruim 2600 ontwerpers aan meer dan 335.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. Verspreid over zo’n 110 locaties door de hele stad, organiseert en faciliteert DDW onder andere tentoonstellingen, lezingen, prijsuitreikingen, netwerkbijeenkomsten, debatten, festiviteiten en een muziekfestival: DDW Music.

DDW introduceert elektrische Design Rides

De Design Rides zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld tijdens DDW. Het is al jaren een vast onderdeel van het DDW-programma en inmiddels één van de meest gefotografeerde projecten tijdens het festival. Tijdens de aankomende editie van DDW kunnen bezoekers zich voor het eerst laten vervoeren per elektrische auto. In samenwerking met DDW zet Renault maar liefst 45 exemplaren van de elektrisch aangedreven ZOE in als Design Ride voor het vervoer van en naar de verschillende DDW-locaties in Eindhoven. 

De inzet van de elektrische ZOE sluit aan op de duurzame toekomstvisie van zowel DDW als Renault. Volgens Edwin Schenk van Dutch Design Foundation was het in het kader van de doorontwikkeling van de Design Rides een logische stap om over te gaan naar 100% elektrische Rides: “Door de nieuwe samenwerking met Renault is deze langgekoesterde wens uitgekomen.”

Renault over design, Easy Life en elektrisch rijden

Design en innovaties passen in de filosofie van Renault. De samenwerking met DDW maakt die waarden concreet. Sinds de oprichting van Renault in 1898 zijn Easy Life innovaties - innovaties die het leven van mensen makkelijker maken - onderdeel van het DNA. Elektrisch rijden is hier een goed voorbeeld van. 

Janet Richter van Renault Nederland: “Wij zijn zeer vereerd ons dit jaar voor eerst te verbinden aan Dutch Design Week. Het event is een uitgelezen podium om Renault te presenteren als merk dat staat voor design en innovatie. Door de nieuwe designstrategie van Nederlander Laurens van den Acker,  vice president corporate design van Renault, is design de eerste aankoopreden van onze klanten. Ook zijn wij verheugd met de inzet van 45 exemplaren van de elektrische Renault ZOE als Design Rides, waarmee bezoekers van DDW zich voor het eerst 100% elektrisch en emissievrij kunnen laten vervoeren”.

 

 

 

Call for Entries DDW18

Vanaf a.s. dinsdag 3 april is de Call for Entries voor DDW 2018 weer officieel geopend!

Tot en met 1 juli kan je je aanmelden voor deelname via de Dutch Design Week website: www.ddw.nl.

 

Download het persbericht (Nederlands)

Download

Download het persbericht (Engels)

Download