Ga naar Updates

Dutch Design Week 2018 toont toekomstvisie

Dankzij 2.600 (inter)nationale ontwerpers was Eindhoven de afgelopen week hét lab voor de toekomst tijdens Dutch Design Week (DDW). DDW18 toont het toekomstbeeld in conceptuele en technologische innovatie maar ook in vernieuwing van ambachten en systemen. DDW was verspreidt over 120 locaties waar 355.000 professionals, bedrijfsleven, overheden, bezoekers en media konden genieten van 499 exposities, lezingen, tours en labs.

De 17e editie van DDW stond in het teken van het thema ‘If not us, then who?’ Dit was een eerbetoon aan ontwerpers. Zij bedenken oplossingen, creëren innovaties, zijn vooruitstrevend, maken zaken tastbaar en functioneel. Het is aan ons allemaal om creatieve oplossingen te omarmen en te stimuleren. Samen bepalen we hoe de wereld eruitziet.


“Met 355.000 bezoekers was de Dutch Design Week 2018 weer een ongekend succes. Wat me in het bijzonder is opgevallen is de enorme toename aan internationale bezoekers, maar liefst met 21 procent — een teken dat we ook in het buitenland steeds meer aanzien genieten. Ik hoop van harte dat dit bijzondere kansen voor alle ontwerpers met zich meebrengt.” - Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation (DDF), de organisator van DDW 

Ambassadeurs

Ravi Naidoo (Design Indaba), Laurens van den Acker (Renault) en Wendy Plomp (Dutch Invertuals) waren de ambassadeurs van de 17e Dutch Design Week (DDW). De ambassadeurs hebben hun netwerk ingezet om verbindingen te leggen, fungeren als klankbord voor deelnemers en bezoekers, en hebben speciale activiteiten geïnitieerd tijdens de week.

DDW in cijfers

Bezoekers: 355.000
Designers: 2.600
Events: 499
Locaties: 120