Go to Updates

We're hiring: Social Media Marketeer DDF (Junior, Dutch)

Heb jij aantoonbare professionele ervaring in social media management en een voorliefde voor cultuur, ontwerp en innovatie? Dan zijn wij opzoek naar jou.
Dit is wie we zijn

Dutch Design Foundation (DDF) is de organisatie achter o.a. Dutch Design Week, Dutch Design Awards en World Design Event, en is actief tot ver buiten Nederland. DDF biedt ontwerpers kansen, ondersteuning, publiciteit en een podium. De organisatie van DDF bestaat uit een team van vaste medewerkers dat in aanloop naar Dutch Design Week wordt aangevuld met verschillende tijdelijke krachten en vrijwilligers. Dutch Design Foundation groeit en hiermee groeit ook de behoefte aan meer online kanalen, en daarmee het bereiken van doelgroepen met de juiste boodschap. Om dit te bereiken zijn we op zoek naar een:

Dit is wat je gaat doen

Je gaat je richten op de sociale activatie van Dutch Design Foundation, Dutch Design Week, Dutch Design Awards, World Design Embassies en What if Lab. Je beheert daarvoor op dagelijkse basis de sociale kanalen van de vier labels van DDF, waarbij DDW de meeste aandacht van je zal vragen. Door middel van zowel organische als betaalde posts probeer jij in overleg met jouw collega’s van Digital Marketing en Content Development het bereik en engagement in deze kanalen te vergroten. Uiteraard met als belangrijkste doel om relevant verkeer naar onze websites te krijgen. Vanaf daar pakken je collega’s het op om onze bezoekers hun digitale customer journeys te laten vervolgen.

Dit is wat we van je verwachten
  • Je denkt en werkt op HBO-niveau. Idealiter ben je opgeleid in digital marketing, communicatie of creatieve media.
  • Je hebt affiniteit met cultuur, specifiek met ontwerp en innovatie.
  • Je hebt aantoonbare professionele ervaring in social media management, en voelt je enorm thuis op platformen als Instagram, Facebook en LinkedIn.
  • Je snapt je publiek en je weet hen te bereiken. Je hebt goed gevoel voor sterk beeld en kunt daarnaast goed schrijven in zowel Nederlands als Engels.
  • Je bent digitaal creatief. Je hebt basiskennis van Adobe Suite voor het maken van creatieve digitale media en vindt het leuk om media als Instastories te maken.
  • Het is een voordeel als je al wat kennis en ervaring hebt met doelconversies in Google Analytics en social listening pakketten als Sprout Social.
  • Je bent professioneel. Je werkt zelfstandig maar vindt het ook leuk onderdeel van een team te zijn. Je bent secuur en stressbestendig, ook als de druk hoog is in aanloop naar en tijdens DDW.
Dit is wat we je bieden
  • Een uitdagende positie van 0,8fte binnen een non-profit organisatie die zich hard maakt voor een betere en mooiere wereld met behulp van goed ontwerp.
  • Een energieke rol waarin je met DDW speelt op het absolute topniveau binnen de internationale Design events, en met DDA de top van het Nederlandse ontwerp een gezicht geeft.
  • Een omgeving waarin je de ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen als professional, zowel binnen je eigen vakgebied als binnen het vakgebied van je directe collega’s.
  • Prima primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, met balans tussen werk en privé, welke we laten aansluiten bij jouw niveau van ervaring en opleiding. 
Hoe je kunt reageren

Word je enthousiast van de bovenstaande omschrijving en denk je in aanmerking te komen voor de functie? Dan kijken we uit naar jouw sollicitatie. Omdat we inmiddels in aanloop naar DDW 2019 zijn, vragen we je om vóór maandag 8 juli 2019 te reageren. Je kunt je reactie sturen naar Digital Marketing Manager Jip Bierkens.