Driving Dutch Design 2015 van start

EINDHOVEN, 19 februari 2015 - Voor de derde keer organiseren ABN AMRO, de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Dutch Design Week, Driving Dutch Design. Vijftien startende talentvolle Nederlandse ondernemingen volgen een serie masterclasses en worden gedurende elf maanden begeleid door een personal coach van de bank. Vandaag vindt in Eindhoven de eerste masterclass plaats.

Lichting 2015

De vijftien geselecteerde ondernemingen, werkzaam in architectuur, branding, visuele communicatie, productontwerp of social design, zijn: Alei Verspoor, Anidesign, Hats & Tales, Mianne de Vries, Nudnik, Pim Schachtschabel, Renate Nederpel, Rick Tegelaar, Studio Kars, Studio Thier&vanDaalen, Studio TOIMII, T + Local, Thomas Overweg, Tim van de Weerd en Willemieke van den Brink.

Design your Identity

De eerste masterclass, met medewerking van Founded By All, Studio Kolk & Kusters en Keukenconfessies, heeft als thema ‘Design your Identity’. De besloten bijeenkomst, onder leiding van communicatiecoach Astrid de Craen-van der Hulst (de Communicatie Craen), vindt vandaag plaats in de Design Innovation Space en het Klokgebouw op Strijp-S in Eindhoven. Tijdens de veertiende editie van Dutch Design Week (17-25 oktober 2015), vindt een eindpresentatie voor belangstellenden plaats in het ABN AMRO House (Klokgebouw, Eindhoven).

Meer informatie

Met Driving Dutch Design ondersteunen initiatiefnemers ABN AMRO, de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Dutch Design Week jong ontwerptalent in hun ontwikkeling op zakelijk gebied en public relations. De drie geven daarmee uitdrukking aan het belang dat zij toekennen aan Dutch design voor de economie, de samenleving en talentontwikkeling. Kijk voor meer informatie en het volledige programma op de website van Driving Dutch Design: www.drivingdutchdesign.nl.

Download het persbericht (Word)

Nederlands Engels