Voor de tweede editie van Crowdfunding Dutch Design zijn twaalf designprojecten geselecteerd. In oktober starten financieringscampagnes via online platforms Kickstarter en voordekunst. Tijdens Dutch Design Week, van 21 tot en met 29 oktober, worden ze fysiek gepresenteerd in het Klokgebouw te Eindhoven.

 

Geselecteerde projecten en ontwikkelingen

Onder de aanmeldingen dit jaar vallen verschillende tendensen op: het toenemende belang van technologie en robots in de samenleving, nieuwe ambachtsvormen (bijvoorbeeld met biomateriaal) en de toekomst van ons voedsel. Dit en meer komt tot uitdrukking in de selectie voor de tweede editie van Crowdfunding Dutch Design:

-        Evoke – Een collectie eetgereedschap (voordekunst)

-        Hugsy BV – Hugsy home (heartbeat, pouch & cuddle) (Kickstarter)

-        Ikonic Toys by Floris Hovers – Wooden animals (Kickstarter)

-        OWOW – Wiggle Kit (Kickstarter)

-        Rosalie Bak – Myco-paste (voordekunst)

-        Sander Lorier – Hybrid Chair (Kickstarter)

-        Schueller de Waal – Compulsory Shenanigans (voordekunst)

-        Petra Janssen (Studio Boot) & Simone Kramer (C-mone) – Social label

-        Somnox BV – Somnox world’s first sleep robot (Kickstarter)

-        Studio&Lotte – Your Story Through Senses (voordekunst)

-        Form&Seek – 7 unique products by global designers (Kickstarter)

-        Robert Bronwasser,Yannick Brouwer, Daan Weijers – Circa (Kickstarter)

Meer over deze ontwerpers en hun projecten staat gepubliceerd op de website van Dutch Design Week en op Kickstarter.

 

Stimuleren en realisatie

Crowdfunding Dutch Design geeft ontwerpers de kans hun ideeën en concepten voor te stellen aan een groot publiek, met als doel financiering te vinden voor de ontwikkeling en realisatie. Vaak gaat het om projecten zonder commercieel oogmerk, die om uiteenlopende redenen niet kunnen worden ontwikkeld zonder externe financiering. Dutch Design Foundation biedt samen met haar partners Kickstarter, voordekunst en Douw&Koren een begeleidingstraject aan bestaande uit: campagnebegeleiding, PR en communicatie en een fysiek platform tijdens DDW (expositie in het Klokgebouw.)

  

Meer informatie

Crowdfunding Dutch Design is een initiatief van Dutch Design Foundation. Na de pilot van 2016 is besloten de samenwerking met het internationale Kickstarter uit te breiden met het Nederlandse platform voordekunst. De eerste samenwerking is gericht op internationaal verkoopbare producten met een innovatieve (technologische) inslag; de tweede op de binnenlandse markt, met een hoofdrol voor het proces, het ambacht en de autonomie van ontwerpers.

 

Alle deelnemers worden tijdens hun crowdfundcampagnes begeleid door Dutch Design Foundation, Kickstarter, voordekunst en adviesbureau Douw&Koren. Het ontwerp van de expositie in het Klokgebouw is in handen van ontwerpstudio Alissa+Nienke (www.alissanienke.nl)

 

Klik hier voor meer info over de projecten

Images: https://we.tl/BthOrQfOQf



Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie:

Neem voor meer informatie contact op met Dutch Design Week (DDW) via Raffaela Vandermühlen, Head of Brand Strategy and PR Dutch Design Foundation, T: +31(0)40-296 11 50, E: raffaela@dutchdesignfoundation.com, www.ddw.nl

 

Accreditatie
Accrediteren als pers voor DDW kan via deze link.


Download het persbericht (Word)

Nederlands Engels