Digital Wednesday presenteert vier professionals uit de digital design-industrie.

SPREKERS EN ONDERWERPEN:


Yasmina Haryono // Wat is User Experience Design nu echt? (ENG)
Waar eindigt design en waar begint product ownership? En waar passen we de gebruikersonderzoeker in? Wat zijn de typische problemen waar we als ontwerpers tegenaan lopen? Wat betekent het om tegenwoordig ontwerper te zijn in alsmaar veranderende technologielandschap, vaardigheden en verwachtingen? Wij geven de antwoorden.

Bio: Yasmina Haryono is creatief leider en designstrateeg. Een productpersoon die technologie, mensen en hun gedragspatronen begrijpt. Yasmina is in het bijzonder gespecialiseerd in complexe ecosystemen zoals gezondheidszorg, voedingsmiddelen en logistiek. Deze model-denker en begaafd storyteller is Head of Design bij smartHELIOS, een eHealth-bedrijf in Berlijn dat een platform biedt voor de ontwikkeling van digitale patiëntenoplossingen. Yasmina heeft voor diverse designbureau's in Indonesië, Italië, Nederland en Duitsland gewerkt, maar ook bij organisaties zoals Philips en Vodafone.


Harald Lamberts // Service design & Airport experience (NED)

De meeste design-disciplines maken gebruik van andere domeinen. Technologie, cognitieve wetenschap en aesthetica dragen allemaal bij aan hedendaags design. Service design is geen uitzondering want het faciliteert de samenwerking tussen klantonderzoek, operatie, marketing en ontwikkeling om zo een nieuwe of verbeterde dienstverlening te definiëren en vervolgens te ontwerpen. De gepresenteerde Schiphol Airport-case is finalist voor de Service Design Award 2017 in de categorie Professioneel, Commercieel werk. Ontwerpers hebben nauw samengewerkt met het Consumer Marketing team van Schiphol Group (Amsterdam Schiphol Airport) voor de ontwikkeling van een visie op klantervaring voor alle touchpoints van de totale passagiersreis via digitale en fysieke kanalen. Van het boeken van een ticket tot het boarden van een vliegtuig.

Bio: Harald Lamberts is oprichter van Essense, een service designbureau in Amsterdam en Eindhoven. Harald is als strategisch design consultant bezeten van het ontwerpen van relevante services die waarde toevoegen en een positieve impact hebben op de maatschappij. Harald begon zijn carrière als een gebruikersonderzoeker bij Microsoft (US), werd daarna user experience director bij Vodafone waar hij uiteindelijk leiding gaf aan het global UX team. Hij is enthousiast promoter van duurzaamheid in de breedste zin des woords: van mileu tot maatschappelijke impact.
Essense ontwerpt services die waarde creëren voor klanten, hun afnemers en de maatschappij. Vanuit Amsterdam en Eindhoven werkt ons team van hybride denkers en makers samen met klantenteams om de allerbeste klantervaringen te leveren.


Robert Kortenoeven
//
Moeten designers coderen? (ENG)

Altijd een leuk onderwerp dat de gemoederen flink bezighoudt met sterke argumenten over en weer. Er is echter een merkbare trend gaande die iets relevanters blootlegt en dat is de hoeveelheid controle die ontwerpers hebben over het eindproduct. Deze voordracht focust op de mogelijkheden die wij als ontwerpers hebben in de digitale ruimte - in het bijzonder als het gaat om native software-ontwikkeling - om het eindproduct te verbeteren door ons van designspecificaties te distantiëren en nieuwe vaardigheden en tools te omarmen.

Bio: Robert Kortenoeven is designer, programmeur en creatief leider met meer dan 18 jaar ervaring in het werken voor startups, adviesbureau’s en organisaties zoals Philips, Frog design, Nokia, Wire en McKinsey. Zijn werk beslaat een breed gebied van producten en diensten uit het professionele en consumentendomein over verschillende sectoren. Robert is op dit moment head of design bij Eye Em, een Berlijns bedrijf dat merken en bureau’s helpt authentieke, rechtenvrije beelden van ‘s werelds leidende fotografie-gemeenschap te licenseren.


Alain Dujardin // 100 jaar eenvoud: de invloed van De Stijl op digital design (NED)
In 2017 is het 100 jaar geleden dat de Nederlandse kunstbeweging De Stijl is gestart. Dat wordt gevierd met het themajaar Mondriaan tot Dutch Design. 100 jaar De Stijl. 100 jaar innovatie. Tot de dag van vandaag heeft De Stijl grote invloed op kunst, architectuur en productontwerp. Maar zien we die invloed van De Stijl ook terug in het hedendaagse, met name digitaal ontwerp? En wat kunnen digitale ontwerpers leren van de leden van De Stijl? In zijn presentatie verkent Alain de invloed van De Stijl op digital design.

Bio: Alain Dujardin is creatief directeur van Greenberry en gastdocent aan de HKU. Alain werkte meer dan 15 jaar als creative director bij de internationale bureaus Framfab, Agency.com (TBWA\) en Lost Boys (DigitasLBi). In 2011 sloot hij zich aan als partner bij innovatie- en designbureau Greenberry, waar hij werkt voor merken als Zilveren Kruis, Nespresso en KRO-NCRV.

Locatie

Igluu
Lichttoren 32
5611BJ Eindhoven

Central Area

Toegankelijk voor mindervaliden, Toiletten, WiFi, Ook na 18.00 uur open

Openingstijden

wo 25 okt. 18:30 - 23:00

Inschrijven

Voor dit evenement moet je je inschrijven. Dat kun je doen via:

- Website

Colofon

Curator: Danny Valize
Grafische vormgeving: Danny Valize & Karin Dirkx
Teksten: Danny Valize
Fotografie: Raoul Hollants
Film: OpenWebcast
Dank aan: DLL | Lubbers De Jong | Newpeople | Philips Lighting | Replace Direct | Valtech | IGLUU Eindhoven

Organized by Digital Wednesday

Digital Wednesday: jouw maandelijkse dosis digital.

Digital Wednesday staat voor tech, digital en marketing (MarTech) ontwikkelingen en netwerken door middel van toonaangevende maandelijkse events waarin we informatie, inspiratie en innovatie delen met digital (marketing) professionals in de Eindhoven / Brainport regio.

Digital Wednesday wordt bestuurd door diverse marketing- en communicatie-enthousiastelingen.

E-mail: contact@digitalwednesday.nl
Website: http://www.digitalwednesday.nl
Telefoon: +31 (0)6 41 01 29 88