Door digitale innovatie nemen de verwachtingen en eisen van de klant meer en meer toe. De snelheid waarmee dit alles gebeurt, maar ook de kosten die hiermee gemoeid gaan, zijn duizelingwekkend. Hoe kunnen retailers met al die veranderingen toch meerwaarde voor de klant blijven leveren? Eén ding is zeker: retailers moeten buiten hun comfortzone treden door zich te verplaatsen in de wereld van hun klanten en innovatie te omarmen. We noemen dit human centered design. Dit is meer dan ooit essentieel om relevant te zijn op het juiste moment.

Thema: stretch

Het thema van Dutch Design Week 2017 is stretch. Door de geest te ‘stretchen’ ontstaat ruimte om te innoveren. Om te veranderen van richting, werkwijze en zelfs van visie op de wereld.

Met dit in het achterhoofd, dagen wij je uit om samen met ons de winkelervaring van de toekomst te designen. Hoe denk jij die brug te kunnen slaan tussen on- en offline en beschikbare data op de meest efficiënte manier in te kunnen zetten? Ontdek samen met ons hoe de winkelervaring er over een X-aantal jaar uitziet.

Wat gaan we doen?

In de retail draait het om producten; fashion, fietsen, bedden en ga zo maar door. Tijdens de workshop richten we ons op een aantal van deze producten. Voor iedere productgroep betrekken we één figurant. Vervolgens verdelen we de deelnemers in groepen en krijgt iedere groep een eigen product om zich op te focussen en een figurant die daarbij hoort.

De 2,5 uur durende workshop is een compacte designstudio sessie, met als toevoeging het afnemen van interviews. Op die manier kunnen we het human centered design zo realistisch mogelijk maken. De figuranten worden geïnterviewd. Op basis daarvan verkrijgen we inzichten die we met elkaar door vertalen naar concrete ideeën en designs.

Het belooft een inspirerende middag te worden! Zet je dus schrap voor een hartslag van +200 in deze pressure cooker, waarin voor meer dan een week ideeën worden gegenereerd. Ruimte om op adem te komen is er natuurlijk ook, daarvoor openen we namelijk onze bar.

Rens Meyer (Valtech) Rens Meyer (Valtech) Website
Martijn van de Laar (Valtech) Martijn van de Laar (Valtech) Website
Tobias Mauel (Valtech) Tobias Mauel (Valtech) Website

Locatie

Valtech Eindhoven
Essenstraat 1
5616LG Eindhoven

Strijp Area

Toiletten, WiFi

Openingstijden

do 26 okt. 14:00 - 17:30

Inschrijven

Voor dit evenement moet je je inschrijven. Dat kun je doen via:

- Website
- E-mail
- +31 88 648 00 00

Colofon

Organized by Valtech

Valtech doet gave dingen. Als digitaal bureau helpen we sterke merken als American Airlines, Audi, DSM, Heineken, Philips, Shimano en Volkswagen met het bedenken en ontwikkelen van innovatieve businessconcepten. We helpen ’s werelds mooiste en uitdagendste organisaties met strategie, consulting, service design, technische implementatie en digitale marketing.

We regisseren online ervaringen en nemen deze op in bestaande ecosystemen om ze vanuit daar steeds beter, mooier, efficiënter en effectiever te maken. Zo maken we opdrachtgevers én de eindgebruiker blij. En ook niet onbelangrijk: onszelf. Met 2000+ collega’s doen we iedere dag wat we het gaafst vinden: online ervaringen maken.

Valtech. Where experiences are engineered.

E-mail: marketing@valtech.nl
Website: http://www.valtech.nl
Telefoon: +31 88 648 00 00