In 2016 won ‘Luisterruit’ van ontwerper Manon van Hoeckel de Design Challenge van NS. Veel reizigers wachten tot hun rit voorbij is maar ‘Luisterruit’ tovert de reis om in een beleving. Via een audiotour van een kleine twintig minuten wordt de reiziger voorzien van een nieuw paar ogen en oren om de wereld in en rondom de trein te ervaren. Medio oktober worden er drie nieuwe afleveringen gelanceerd die Manon van Hoeckel maakte in samenwerking met Tom Loois.

In de nieuwe afleveringen leert een wolkenfanaat je onder andere het weer te voorspellen, brengt een flirtcoach je de kneepjes van het flirten met medereizigers bij, zorgt een yogadocent dat je er lekker bij zit en leert een dromen-expert je vliegen. En dit allemaal vanuit je stoel in de coupé. Naast deze items zullen er ook verschillende ervaringen van reizigers te horen zijn. Van mensen die wakker worden op de schouder van hun buurman tot hoe een harde scheet in de trein zorgde voor een hechte vriendschap.

De audiotours zullen te beluisteren zijn via de standaard podcast-app op iOS, via Stitcher op Android of via Soundcloud. Vanaf november wordt er maandelijks een spiksplinternieuwe aflevering toegevoegd aan de Luisterruit bibliotheek.

Reizigers die nu kennis willen maken met Luisterruit worden uitgenodigd om mee te reizen met één van de treinen waarin het DDW Treinexperiment ‘Luisterruit’ plaats zal vinden.

Het complete reisschema voor Luisterruit vind je in de afbeeldingen hieronder.  

Manon van Hoeckel Manon van Hoeckel Website

Locatie

Station Eindhoven
Stationsplein 22
5611AC Eindhoven

Map No. 85


Central Area

Toegankelijk voor mindervaliden, Toiletten, Honden toegestaan, WiFi, Kidsproof

Openingstijden

zo 22 okt. 10:00 - 11:30
ma 23 okt. 09:00 - 15:00
di 24 okt. 09:30 - 15:30
vr 27 okt. 09:30 - 15:00
zo 29 okt. 09:30 - 15:00

Colofon

Tentoonstellingsontwerp: Manon van Hoeckel
Grafische vormgeving: Manon van Hoeckel
Teksten: Manon van Hoeckel
Fotografie: Manon van Hoeckel, Maaike Poulen
Dank aan: Tom Loois, Twan van Bragt

Organized by Nederlandse Spoorwegen

Tijdsbesteding in de trein optimaliseren

Ruim 1 miljoen mensen reizen per dag met de trein naar hun bestemming. Het merendeel van de reizigers ziet de reistijd als een noodzakelijk iets: je wil van A naar B. NS wil ervoor zorgen dat reizigers hun reistijd optimaal kunnen besteden, zodat je je reistijd als ‘eigen tijd’ ervaart. E-mails beantwoorden, rustig lezen, een telefoontje plegen of naar buiten staren. Of je je tijd nuttig of leuk wil besteden is aan jou. NS wil de trein zo inrichten of uitrusten dat je het meeste uit jouw tijd kan halen en met een voldaan gevoel aankomt op je bestemming. En als je daar als reiziger voor open staat, bieden we je ook een avontuurlijke en inspirerende omgeving.

E-mail: evelien.tenelsen@ns.nl
Website: http://www.ns.nl
Telefoon: 06 - 19 67 57 25