De installatie bestaat uit stalen kogels die door een ambachtelijk vervaardigde knikkerbaan lopen, met daarin allerlei boeiende bewegende elementen. Door de bewegingsenergie die ontstaat door de rollende kogels, komt de installatie ‘tot leven’.

Het is een artistieke visualisatie van de complexe route die KLM-passagiers afleggen door de luchthaven Schiphol en de manier waarop KLM ze daarbij assisteert, voordat ze in hun stoel in een KLM-vliegtuig belanden. De boeiende baan die de kogels volgen is volledig met handwerk vervaardigd. In de baan passeren de kogels KLM-services zoals de bagage check-in en de transfer desk. Hij eindigt in keurig gerangschikte rijen kogels, die op overdrachtelijke wijze de stoelindeling van een vliegtuig weergeven.

De titel “The Beauty In Motion” verwijst enerzijds naar de installatie zelf: een kunstwerk dat laat zien hoe mooi beweging is, en anderzijds naar de ‘beauty’ van het vinden van nieuwe oplossingen om passagiers vloeiend naar hun plaats in een vliegtuig te loodsen.

Deze locatie is onderdeel van het DDW Ticket, een DDW Ticket biedt je negen dagen onbeperkt toegang tot alle DDW locaties én DDW Music (m.u.v. de Specials)

Meer info & Tickets

Locatie

Klokgebouw
Klokgebouw 50
5617AB Eindhoven

Map No. 28


Strijp Area

Toegankelijk voor mindervaliden, Toiletten, Kidsproof

Openingstijden

za 21 okt. 11:00 - 18:00
zo 22 okt. 11:00 - 18:00
ma 23 okt. 11:00 - 18:00
di 24 okt. 11:00 - 18:00
wo 25 okt. 11:00 - 18:00
do 26 okt. 11:00 - 18:00
vr 27 okt. 11:00 - 18:00
za 28 okt. 11:00 - 18:00
zo 29 okt. 11:00 - 18:00

Colofon

Organized by KLM Royal Dutch Airlines

KLM is de oudste onder haar oorspronkelijke naam opererende luchtvaartmaatschappij in de wereld: luchtvaartpioniers in hart en nieren. Over twee jaar bestaat het bedrijf 100 jaar. Het heeft de ambitie Europa’s meest klantgerichte, innovatieve en efficiënte network carrier te worden. Die ambitie is duidelijk herkenbaar in de manier waarop passagiers een ontspannen, vlekkeloze reiservaring wordt geboden. De installatie die tijdens de Dutch Design Week wordt tentoongesteld illustreert dat.

De service van KLM gaat verder dan het vervoeren van passagiers (of vracht) van A naar B. KLM’ers willen klanten een positieve klantervaring te bieden die hen bijblijft.

Vorig jaar werd Air France-KLM in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI)* voor de 12e keer op rij uitgeroepen tot meest duurzame luchtvaartmaatschappij in de wereld.

E-mail: jolijn.devisser@ddbgroup.nl
Website: https://www.klm.com/home/nl/nl