Stel je voor dat Netflix straks door middel van een hartslagmeter in je smartwatch weet in welke bui je bent? Of dat de NPO Gemist app via je smartphone meet dat je een bepaalde serie te spannend vindt? Wil je op maat bediend worden, passend bij je gemoedstoestand of hou je je emoties liever voor jezelf? En wat betekent het voor onze privacy? Van wie is jouw emotie-data eigenlijk? Deze vragen en meer staan centraal in We know how you feel tijdens de Dutch Design Week van 21 t/m 29 oktober 2017. In dit project onderzoekt VPRO Medialab hoe draagbare technologie een rol kan spelen bij het maken en gebruiken van media. We Know How You Feel bestaat uit meerdere onderdelen, waarvan de expositie er één is.

Centraal in de expositie staat het interactieve, audiovisuele kunstwerk AURA van Studio Nick Verstand in samenwerking met Salvador Breed en Naivi. In een verduisterde, mistige ruimte draag je drie bio-sensors: een hartslag-, hersengolf- en huidgeleidingsmeter. Deze draagbare technologie meet jouw emoties en visualiseert deze in pulserende, gekleurde lichtcomposities. Zo creëer je met jouw emotionele beleving, samen met de andere vrijwillige deelnemers, gekleurde lichtcomposities die samen het audiovisuele werk AURA vormen. Onzichtbare, intrinsieke gevoelens en emoties worden op deze manier zichtbaar voor jezelf, maar óók voor het publiek om je heen. Durf jij je zelf bloot te geven?
Studio Nick Verstand Studio Nick Verstand Website
Stichting Gr1p Stichting Gr1p Website

Locatie

Design Perron
Fuutlaan 12
5613AB Eindhoven

Map No. 89


Central Area

Toegankelijk voor mindervaliden, Toiletten, Honden toegestaan, WiFi, Kidsproof

Openingstijden

za 21 okt. 10:00 - 18:00
zo 22 okt. 10:00 - 18:00
ma 23 okt. 10:00 - 18:00
di 24 okt. 10:00 - 18:00
wo 25 okt. 10:00 - 18:00
do 26 okt. 10:00 - 18:00
vr 27 okt. 10:00 - 18:00
za 28 okt. 10:00 - 18:00
zo 29 okt. 10:00 - 18:00

Colofon

Curator: VPRO Medialab
Tentoonstellingsontwerp: VPRO Medialab, Studio Nick Verstand, Volle Kracht
Grafische vormgeving: Volle Kracht
Teksten: VPRO Medialab
Fotografie: Noortje Knulst
Dank aan: Stichting Cultuur Eindhoven, BrabantC, Gemeente Eindhoven

Organized by VPRO Medialab

Ons medialandschap verandert in sneltreinvaart. Steeds minder mensen kijken en luisteren naar televisie en radio. Internetgebruik en bezoek van digitale platforms nemen juist steeds meer toe. Het blijft niet bij kijken en luisteren alleen: we delen, reageren, knippen en creëren. Deze verandering in de consumptie van media heeft grote gevolgen voor het maken ervan. Daarom opende de VPRO in april 2015 een laboratorium om onderzoek te doen naar de nieuwste manieren waarop media worden gemaakt én gebruikt: het VPRO Medialab. Kijk voor meer informatie en aankomende events op: www.vpro.nl/medialab.

E-mail: medialab@vpro.nl
Website: http://www.vpro.nl/medialab