Zoek in programma

en of
en of
en of
tot

Deelnemers informatie

01

Fotografie © Sjoerd Eickmans


Van 01 mei tot 01 juli 2013 kunnen deelnemers zichzelf en hun evenement(en) via de website van de koepelorganisatie, Capital D aanmelden voor DDW 2013.
Grofweg zijn er 2 essentiële stappen. Allereerst de korte aanmelding voor de selectie commissie en daarna de uitgebreide invulling voor het programma 2013.
Alle aanmeldingen doorlopen een selectieprocedure voordat ze definitief tot het programma worden toegelaten. Binnen een maand na de aanmelding volgt uitsluitsel. Bij groen licht, dienen deelnemers eerst een online contract te ondertekenen. 

Direct daarna krijgen deelnemers een persoonlijk account voor de website van DDW. Die kan direct naar eigen inzicht en believen worden ingevuld. De informatie, tekst, beelden en filmpjes worden ook ingezet voor de communicatie, publiciteit en promotie van het evenement. Let er dus op dat alle informatie, tekst en beelden uiterlijk vóór 01 augustus is geüpload.




Registreren, aanmelden en inloggen (vanaf 1 mei 2013)
Voor het eerst? 
Heb je nog niet eerder meegedaan aan DDW? Nieuwe deelnemers aan DDW moeten zich eerst registreren bij de koepelorganisatie, Capital D

Ben je al geregistreerd of heb je al vaker meegedaan met DDW? 
Log in en ga meteen aan de slag met je aanmelding.

Wachtwoord vergeten? 
Vul hier je e-mailadres in.




Deelnemers, evenementen en locaties
In principe kunnen alle ontwerpers, ontwerp teams, cross disciplinaire teams, design bedrijven, kennisinstituten en culturele instellingen die afkomstig, opgeleid, werkzaam of gevestigd zijn in Nederland deelnemen aan DDW.  

Elke deelnemer kan één of meerdere evenementen tegelijkertijd indienen. Evenementen tijdens DDW kunnen zijn: solo-exposities en collectieve exposities; evenementen die één of twee dagdelen duren (zoals lezingen, workshops, congressen, prijsuitreikingen, etc.); en evenementen met een horecafunctie (zoals eten en drinken, feesten of overnachtingen).

Deelnemers kunnen hun evenement tijdens DDW op een eigen of zelfgekozen locatie organiseren. Zo nodig zal de organisatie de deelnemer begeleiden met zoeken naar een juiste locatie. Ze kunnen ook terecht opeen locatie van de organisatie zelf: in het Klokgebouw op Strijp-S. Deze voormalige Philipsfabriek biedt behalve veel ruimte ook ongekend veel mogelijkheden. Meer informatie over de mogelijkheden, voorwaarden en kosten van deze locaties? Neem contact op via klokgebouw@ddw.nl. (Binnenkort verschijnt er op deze website meer informatie over het Klokgebouw en de mogelijkheden voor het huren van kavels.)


Selectiecommissie en -criteria
Om de kwaliteit en het evenwicht van het programma te waarborgen, neemt een selectiecommissie alle deelnemers en hun aanmeldingen nauwkeurig onder de loep. Deze commissie staat onder leiding van programmamanager Katja Lucas en Dries van Wagenberg. Beslissingen van de selectiecommissie ten aanzien van deelnemers en aanmeldingen zijn bindend. 

De commissie hanteert de volgende selectiecriteria, hieronder toegelicht aan de hand van een aantal vrij geformuleerde vragen:

  1. Dutch design - Past de aanmelding binnen de definitie van Dutch design?
  2. Periode - Is het ontwerp gemaakt in de periode 2012-2013? En was het niet te zien op DDW in voorgaande jaren?
  3. Innovatie en creativiteit - Hoe vernieuwend is het ontwerp? Voegt het iets toe aan een bestaande idee?
  4. Kwaliteit en esthetiek - Bevat de aanmelding voldoende kwaliteit? Voldoet het aan moderne eisen van esthetiek?
  5. Praktisch en uitwerking - Hoe doordacht is het ontwerp of evenement? Heeft het een juiste analyse doorstaan?
  6. Functionaliteit - Kloppen vorm en functie ten aanzien van het ontwerp of evenement?

 Twee extra criteria kunnen zijn:

  1. Duurzaamheid - Hoe duurzaam is het ontwerp? Bevat het sociale verantwoordelijkheid? Of eventueel zelfs humane waarde? 
  2. Cross sectorale verbindingen – Is er samengewerkt tussen ontwerpers, bedrijfsleven, experts, industrie, en kennisinstellingen? Zijn er hierdoor innovatieve oplossingen ontstaan? De ontwerper speelt hierbij wel de essentiële rol. 


Webaccount
Na de selectieprocedure, reserveert de koepelorganisatie Capital D voor elke deelnemer een persoonlijk webaccount voor de invulling de website van DDW 2013. Wie zich dit jaar voor het eerst registreert voor het evenement, ontvangt de toegangsgegevens tot dit account via e-mail. Alle overige deelnemers behouden hun huidige inloggegevens.

Wie is ingelogd, kan direct (tot 01 augustus 2013) aan de slag met het invullen van zijn account en het uploaden van tekst en beeld voor evenement(en).

Let op: alleen tijdig ingevoerde informatie kan worden opgenomen in het drukwerk van DDW. Zorg er dus voor dat alles vóór 01 augustus 2013 op het account staat. Alle webaccounts sluiten tussen 01 augustus en 01 september 2013 voor redactie. Op 01 september wordt alles op de website van DDW openbaar gemaakt. Direct daarna kan weer op het account worden ingelogd voor aanvulling en bewerking.

Kosten
De kosten voor deelname aan Dutch Design Week 2013 zijn afhankelijk van het soort en aantal deelnemers en/of evenementen van inschrijving. Hieronder alle informatie en specificaties op een rij. Alle kosten zijn exclusief BTW. Zie What’s in it for you voor alle voordelen.



Small (S)

  • Individuele ontwerper
  • Maximaal één evenement
  • Kosten: € 200,- 


Medium (M)

  • Collectief of bureau van maximaal tien (10) ontwerpers, kennisinstituten of culturele instellingen
  • Maximaal twee (2) evenementen
  • Kosten: € 375,- 



Large (L)

  • Collectief of bureau van meer dan tien (10) ontwerpers
  • Maximaal twee (2) evenementen
  • Kosten: € 750,-



Daily Event (D)

  • Activiteit van één (1) of twee (2) dagdelen: lezing, workshop, congres, prijsuitreiking, etc.
  • Maximaal één (1) evenement
  • Kosten: €200,-



Pop-up Horeca (P)

  • Tijdelijke horeca, pop-up evenement*
  • Inclusief maximaal twee (2) evenementen
  • Kosten: € 750,-



Extra (E)

  • Extra evenement bij inschrijving in categorie L, M of S
  • Kosten: € 100,- 


* Voor vaste of reguliere horecagelegenheden biedt DDW diverse mogelijkheden voor promotie en publiciteit. Informeer naar de mogelijkheden via contact.